72 letnia kobieta straciła 3 000 zł w oszustwie na policjanta
Oszustwo metodą na policjanta
72 letnia kobieta z powiatu tomaszowskiego odebrała telefon od osoby podającej się za funkcjonariusza zajmującego się bezpieczeństwem. Rozmówca zapewnił, że środki na koncie są zagrożone i polecił zainstalowanie aplikacji zoom oraz zalogowanie do banku. W trakcie rozmowy kobieta podała kody BLIK i wykonała przelewy wskazane przez oszusta. Łączna strata wyniosła 3 000 zł.
Sprawca dodatkowo namawiał kobietę do zaciągnięcia pożyczki i przelania środków z zapewnieniem, że zostaną one zwrócone, gdy konto będzie bezpieczne. Ofiara nieświadomie zastosowała się do instrukcji i straciła oszczędności.
Jak się chronić
- Nie podawaj nikomu kodów BLIK i haseł do bankowości przez telefon.
- Nie instaluj aplikacji na polecenie nieznajomego i nie udostępniaj danych do logowania.
- Weryfikuj tożsamość dzwoniącego samodzielnie, przerywając połączenie i kontaktując się bezpośrednio z instytucją.
- Nie wykonuj przelewów ani wypłat na rzecz osób, które kontaktują się telefonicznie i proszą o przekazanie pieniędzy.
Apelujemy o ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi nawet gdy przedstawiają się jako funkcjonariusze. Podejrzewając próbę oszustwa zakończ rozmowę i skontaktuj się z jednostką policji - Policja
Policja przypomina, że funkcjonariusze nigdy nie proszą o udostępnianie kodów czy polecenie instalacji aplikacji w celu zabezpieczenia konta. Bądź czujny i chroń swoje dane.
źródło informacji: młodszy aspirant Aneta Brzykcy / policja.pl









